تاخت و تاز خودروسازان در بازار با چاشنی فقدان نظارت

یک مقام مسئول، گفت: بازار خودرو به علت فقدان نظارت، در اختیار خودروسازان قرار گرفته و این امر موجب آشفتگی این بازار شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اسب بخار، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران  اظهار کرد: محصولات سایپا طی روزهای اخیر در بازار حدود ۱۰ درصد و در نمایندگی‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فقدان نظارت کافی بر عملکرد خودروسازان موجب ایجاد چنین شرایط مطلوبی برای افزایش پی در پی قیمت توسط خودروسازان شده است، اظهار کرد: خودروسازان محصولاتشان را به بازار عرضه نمی‌کنند، به همین سبب بازار با کمبود خودرو مواجه می‌شود و کاهش عرضه، موجب افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود البته لازم به ذکر است هم اکنون در بازار خودرو تقاضای زیادی برای خرید نبوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، تصریح کرد: طی این سال‌ها بازار خودرو به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان قرار گرفته است و به دلیل فقدان نظارت بر عملکرد خودروسازان، آنها به راحتی قیمت خودروها را افزایش داده و موجب ایجاد آشفتگی در بازار خودرو شده‌اند.

موتمنی، گفت: گروه صنعتی ایرانخودرو، هم اکنون قیمت نمایندگی خود را اعلام نکرده است، اما قیمت محصولات این گروه خودروساز در بازار با افزایش ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی همراه بوده است و به این سبب پیش‌بینی افزایش قیمت خودروهای ایرانخودرو دور از ذهن نخواهد بود.